fredag 29. november 2013

Endelig bestigninger...

Onsdag 27.11 ble det endelig gjort bestigninger i «El Cova Gran». Sindre Sæther fra Isfjorden fikk sendt prosjektet sitt! Ruta heter «La Fabela por la Enmienda», grad 9a. Han såg solid ut første del av ruta, og hvilte mindre enn på de andre forsøkene. Som vanlig så snudde han tauet ved første anker, og etter en forholdsvis kort hvil så gikk det effektivt oppover, og når han traff siste hvilen så var det gjort… Ikke bare gikk han ruta, men han sikret meg ny sikre-pers ;-).  Han er dermed andre nordmann som har gått ei ruta på dette nivået.
Litt mer overraskende, for meg og i hvert fall for de andre, så fikk jeg gått «Boludo», grad 7b+ . Overraskende fordi jeg tidligere ikke har kommet forbi 3 bolt på støt, og egentlig ikke hadde jobbet inn hvordan jeg skulle gjøre cruxet… Men med 2 skikkelige brøl så kom jeg forbi!
Cava-feiring nr 2 var på sin plass!!
Bare å vente på fortsettelsen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar