onsdag 6. november 2013

På vei..

Ankom Hirtshals med danskeferga MF Bergensfjord torsdag morgen. Utslitt og sulten! planene var å være uthvilt til den lange kjøreturen til Paris for å møte Henning. Kan ikke si at jeg følte meg uthvilt. Påminnelse nr.1 til meg selv: Kjøp lugar istedet for liggestol på returen!

Endelig ute av ferga ble sliten kropp og uopplagt hode fort bedre da trafikken fløt bra gjennom Danmark og Tyskland. Klarte faktisk å holde meg under fartsgrensa både gjennom Danmark og Tyskland. Planen var å kjøre så langt som mulig før jeg måtte overnatte. Jeg hadde jo selvsagt ikke lagt noen plan for hvor jeg skulle overnatte, men kom på etter en samtale med Rune at Liege i Belgia var et bra sted. Min eminente kartbok fra en gang tidlig på 2000-tallet viste vei, og sånn utpå kvelden kom jeg fram til Liege sentrum. Da var ihverfall halve jobben gjort... Forslag til returen til Norge når den tiden kommer: Kjøp GPS!

At det skulle vise seg vanskelig å finne et ledig hotell i Liege dukket opp i hodet mitt etter flere forsøk på å kjøre rundt i Liege, stoppe, spørre, for så å få nei og derette lete videre.. Men hotell ble det tilslutt! Påminnelse nr. 2 til meg selv: Planlegg og bestill hotellrom i forveien neste gang...!

Hotellet viste seg å ligge rett ved hovedjernbanestasjonen i Liege, og for å fylle dette innlegget med noe annet enn bare bortkastede ord så tok jeg noen bilder av stasjonen og tilliggende jernbanebru dagen etterpå (da jeg fant ut at begge har blitt tegnet av Santiago Calatrava), før jeg reiste videre mot Paris og Orly-flyplassen for å plukke opp Henning.




Min eminente bil som såklart er både feil- og ulovelig parkert uten for jernbanestasjonen i Liege...

Hotell med wifi gjorde at jeg kunne laste ned Via Michelin på telefon og få et noe bedre kart nedover til Orly. Nok en gang klarte jeg meg innenfor fartsgrensen nedover til Paris, og med min gode planlegging så nådde jeg akkurat ettermiddagsrushet gjennom Paris :-)

Uansett, så kom jeg etterhvert fram til Orly. Der ventetiden ble lengre og lengre ettersom flyet til Henning, Norwegian såklart, ble forsinket flere ganger.. men tilslutt kom det og turen bar videre til Fontainbleau og en ukes+ tid med buldring...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar