søndag 23. februar 2014

Los escaladores en la cova gran


Etter fire måneder i Santa Linya, og hvor jeg mesteparten av tiden har klatret i la cova gran, så møter en mange klatrere. Har hatt gleden av å møte mange lokale spanske, samt japanske, østeriske, tyske, engelske  og polske osv…

Nå som oppholdet mitt i Santa Linya går mot en slutt, med kun en dag igjen, og etter å ha hatt en ukes opphold med skikjøring i Andorra (med pudder!!), så går turen hjemover i morgen tidlig via Andorra, Fontainebleu og muligens en liten stopp i hovedstaden i molbo-land (Ebeltoft, så klart!), så tenkte jeg å poste noen bilder av klatrere jeg har møtt i løpet av denne tiden i hula.

De siste dagene har vært frustrerende da jeg har vært nærme på å få gått prosjektet mitt, og i dag er siste dagen, og er 6. dagen på... så får vi se hva dagen bringer! Alt kommer ned til siste dag og siste forsøk!

Uansett, her er noen bilder av de mest ihuga huleklatrerne fra tiden her nede...
Anna og Christian, to lokale spanske klatrere som ofte er minst 3-4 dager i uken i hula.



Primo og Reme. Primo jobber halve året og bor i camperen sin på parkeringen til hula resten av året. Kjæresten hans Reme jobber en uke og klatrer en uke.
 
Minst like «lokale» som Henning er de japanske klatrerne Manabu og Kaori, som kommer for flere måneder hvert år. I år har de med seg Okki og Ashi. Fra venstre mot høyre: Kaori, Manabu, Takumi og Yuta.
 
Dani Andrada er en klatrelegende. Han har boltet godt over tusen ruter, og mange i Cova gran, samt at han har klatret ruter opp til grad 9b.
Dani Andrada, etter forsøk på en av sine siste nyboltede linjer i hula.

Ela, Matteusz, Wojicech og ?... fra Polen, varmer opp med hakkysack en kald dag i hula


 
 

John fra England. Han jobber nå i Sveits og kommer mange helgeturer og noen langturer til Santa Linya for å klatre i hula.

De som ikke er nevnt er ikke glemt, men dessverre har jeg ikke bilder av alle :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar