fredag 20. desember 2013

Alos de Balaguer og Perles

Etter at Sindre måtte hjem til Norge for å jobbe litt, så har jeg og Henning tatt noen turer til andre crag i området for å komme oss litt bort fra hula. Så helga for ei halvannen uke siden var vi å besøkte Alos de Balaguer og Perles. Det er mest gunstig å reise vekk fra hula i helgene for da er det alltid sinnsykt mange tilreisende klatrere der...

Lørdag drog vi til Alos de Balaguer. Alos de Balaguer er et lite og koselig crag (egentlig 2 crag) som ligger ca 1 times kjøretur fra Santa Linya. Cragget ligger rett ved veien med så å si null anmarsj. Henning hadde etablert et prosjekt der fra tidligere "L'ordre del Fenix" som han gikk i god stil. Jeg fikk også etablert et litt lettere prosjekt der, siden jeg ikke klarte å bakse meg opp til ankeret uten fall den dagen...

Før "L'ordre del Fenix"..

Etter... ganske fornøyd med sendinga!

Ny rute... for sliten til å klatre, men ikke til å stick-klippe seg opp...

 
 

Søndag drog vi til Perles. Dette er et crag som ligger på vei mot Coll de Nargo og langt over 1000moh. Henning skulle prøve ruta "Sin Perdone" (8b+) ,og kikke på "Esclatamaster" (9a) som en potensiell onsight-rute for Magnus. Jeg fikk prøvd meg på en koselig vertikal rute på motsatt side av "Sin Perdone" som jeg i god stick-clip stil tilslutt kom meg opp... Alle flytt ble gått utenom ett!!

"Sin Perdone" og "Escalatamaster" ligger rett til høyre for steinbuen...
 

Henning studerer nøye beskrivelse av stien opp til klippene

Enormt mange urørte klipper på baksiden av Perles..

Ned mot landsbyen Perles fra klippen...






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar